Rabobank verenigingsondersteuning - vervolg

2018 9 Oktober

Zoals jullie weten, heeft MHC Weesp via onze hoofdsponsor Rabobank een vereniging ondersteuningstraject 'gewonnen'. Wij krijgen nu via de KNHB gedurende langere tijd een begeleidingstraject op bestuurlijk en organisatorisch niveau.

Waarom willen we deze ondersteuning?

Als bestuur merken we dat sommige zaken op de club goed gaan, maar andere zaken nog een stuk beter kunnen. Zoals bijvoorbeeld het organiseren van onze vrijwilligersorganisatie en het enthousiast maken van jeugd, ouders en senioren om zich in te zetten voor de club.

Ook zoeken we naar een goede 'organisatievorm' om alle commissies op te zetten, aan te sturen en te zorgen dat onze club de komende jaren gezond en aantrekkelijk blijft voor huidige en nieuwe leden.

Hoe ziet de begeleiding eruit en wat zijn de stappen?
Het bestuur heeft op 10 september een toelichting gekregen van een begeleider/adviseur van de hockeybond hoe dit traject eruit gaat zien.

In eerste instantie is een bestuurlijke enquête (verenigingsmonitor) ingevuld en binnenkort wordt een ledenenquête verstuurd om leden te vragen naar de huidige stand van zaken bij de club.

De resultaten van deze twee enquêtes worden geanalyseerd en op 29 oktober in een aparte sessie besproken in het bestuur en een commissie namens de club die het traject vanuit de club gaat begeleiden.

In een strategie sessie wordt met leden van de club de resultaten en clubstrategie besproken op organisatorisch en beleidsmatig vlak, waarbij we een verenigingsplan gaan maken voor de komende jaren met korte en lange termijn acties.

Ledenenquête

De link naar de vragenlijst ontvang je binnenkort via de mail.