Zaalhockey update: einde zaalseizoen in zicht

2019 1 December

Nieuws afbeelding 29/1
Nog 2 speelweekenden te gaan en dan zit het zaalseizoen er al weer op. Bij een paar teams worden dit spannende weekenden, zij kunnen nl nog zaalkampioen worden!
Als het echt zo ver is, dan zullen we deze teams huldigen op zaterdag 29/2 rond het middaguur.

1/12
Vandaag zijn de eerste wedstrijden begonnen in de zaal. Om 9:00 heeft MD3 de spits afgebeten in Aetsveld. We wensen alle spelers, coaches, teambegeleiders en scheidsrechters heel veel succes en plezier!

Alle teams beginnen komende week met hun trainingen. Het meest recente schema staat hier achter de login
Dit schema staat inmiddels ook in de LISA app.

30/11
De presentatie aan de coaches en de laatste mail aan hen is achter de inlog te vinden onder 'zaalhockey' :

23/11
Zaalinstructie
Op donderdag 28 november om 19:30 vindt de zaalbriefing plaats.

Wil je je alvast in de regels verdiepen, kijk dan op deze sites:

22/11

Wedstrijdschema
In de bijlage onderaan deze pagina is het voorlopig wedstrijdprogramma in te zien. Hierin zijn ook de zaaldiensten te zien (deze zijn ook buiten Weesp).
Coaches hebben het voorlopige wedstrijdschema ook al ontvangen ivm het plannen van de zaaldienst en scheidsrechters. Wil je weten hoe het programma van jouw team eruit ziet, selecteer d.m.v. het filter bovenin, in de gele kolom, je team. Je ziet dan de wedstrijdplanning met in de laatste kolom welke club zaaldienst heeft.

Trainingsschema
Het meest recente trainingsschema is te vinden achter de inlog, deze staat inmiddels ook in de LISA app.
Zaaltrainingen starten maandag 2/12 tenzij je team al een wedstrijd heeft op 1/12. De coaches van de teams die dit betreft worden verzocht hierover contact op te nemen met Daniel, dan wordt gekeken naar een oplossing.

Scheidsrechters
Deadline voor het aanleveren van namen van scheidsrechters is 1 december, voor de teams die op 1 dec en 8 dec zaaldienst hebben willen we zsm input!
Geef je voor 1 december  als team 2x2 namen aan ons door, dan maak je als team kans op een team cadeau of uitje!
Fluit je als ouder in de zaal, dan vervalt een bardienst van dit seizoen.
Kortom...alle redenen om te gaan fluiten!

Update 16/11

Trainingsschema
In de bijlage onderaan deze pagina is het trainingsschema te vinden. I.v.m. de beperkte zaalcapaciteit en beschikbaarheid van trainers is het elk jaar een complexe puzzel. We willen de volgende opmerkingen hierbij plaatsen:

• Het schema gaat in op maandag 2 december. Afhankelijk van het wedstrijdschema zullen de teams die al op 1 december een wedstrijd spelen, eerder beginnen. Hier hopen we zsm duidelijkheid over te kunnen geven.
  • Iedereen traint met zijn/haar veld-team, tenzij aangegeven met ‘zaal’
  • We hebben geprobeerd zoveel mogelijk de vaste veldtrainingsdag aan te houden; helaas is dit niet bij alle teams mogelijk. Mocht het zo zijn dat je door school een (deel van de) training niet kan bijwonen, geef dat dan aan bij de coach. De coach kan dit bespreken met de lijn- coördinator.
  • Het Vechtstede college heeft in januari uitval, hiervoor zal een alternatief aangeboden worden in die periode.
  • Teams die vaker dan 1 keer in de week trainen betalen extra contributie.
  • Wil je als team gebruik maken van het veld voor een extra training , graag aan Daniel doorgeven (op veld 3 worden balken gelegd)
  • Keepers trainen samen met hun team, er volgt nog een keepersclinic voor de jongste teams (E8, D , C).
  • In de zaal ben je verplicht naast een bitje en scheenbeschermers, met een zaalhandschoen, zaalschoenen en een zaalstick te spelen. Zaalschoenen mogen niet buiten gedragen worden.
  • Elk team is zelf verantwoordelijk voor zaalhockeyballen om in te spelen voor de wedstrijd. Hiervoor worden geen ballen door de club uitgeleend.
  • Materiaal voor de training, wordt verzorgd door de trainer.

Wedstrijdschema
De KNHB hoopt dit binnenkort bekend te maken. Wij zullen het voorlopig schema zsm doorsturen naar coaches, zodat alvast rekening gehouden kan worden met speeldagen en dagen dat het team zaaldienst (en dus fluitdienst) heeft. Let op: sommige wedstrijden starten al op zondag 1 december. Op zaterdag 30 november vinden nog veldwedstrijden plaats. Mogelijk een druk Sinterklaasweekend!

Scheidsrechters
Elk team levert bij thuiswedstrijden 2 scheidsrechters (dat is 2x in de hele competitie). Zie ook het stukje over arbitrage op de zaalhockeypagina op de site. Namen voor 26 november doorgeven aan [email protected]

Coach & arbitrage avond
Op donderdag 28 november om 19:30 vindt de zaalbriefing plaats.Cees Sluyk zal de belangrijkste zaalregels doornemen; wat is er veranderd en wat is anders t.o.v. het veld, zodat iedereen weer voorbereid de zaal in kan. Aansluitend vindt de coachavond voor de zaal plaats waarbij Daniel advies, tips en informatie geeft over het coachen van een zaalhockeyteam en alles wat daarbij komt kijken.

Wil je je alvast in de regels verdiepen, kijk dan op deze sites:

Update 30/10

Teamindelingen zaal 2019-2020
Je vindt de teamindelingen achter de login (klik op Inloggen en log in met het lidnummer en wachtwoord). Ga dan naar Club, documenten en dan naar zaalhockey. Het lidnummer staat op de MHC Weesp factuur, het wachtwoord kan (indien niet meer bekend) op worden gevraagd op de login pagina.

• Staat je naam niet (juist) bij de teamindeling, stuur dan een bericht naar [email protected]
  • Voor keepers uit het 1e en 2e team geldt dat zij zijn ingedeeld in hun veldteam en dat zij samen het zgn.12/tussenteam keepen. Dit is in het schema weergegeven met een *