32 nieuwe scheidsrechters. Gefeliciteerd!

2019 16 Oktober

Op maandag  14 oktober mochten 50 cursisten het scheidsrechters examen doen. Maar liefst 32 hebben hun scheidsrechters kaart gehaald. 10 deelnemers zijn niet verschenen en 8 hadden teveel fouten.

De scheidsrechterscursus wordt elk jaar drie keer door de club georganiseerd. Het start met een kickoff op de club, daarna oefen de cursisten via e-learning in hun eigen tijd. Als afsluiting wordt er een examen afgenomen. Het examen bestaat uit 30 vragen waarvan je er maximaal 8 fout mag hebben. Ongeveer 25 vragen gaan over veldhockey en 5 vragen over zaalhockey.

Wie moet kaart halen
Voor leden vanaf de B-leeftijd is het halen van hun scheidsrechterskaart verplicht! Voor ouders vanaf de D- jeugd wordt verwacht dat één van de ouders een scheidsrechterskaart haalt (dit mag al als het kind in de jongste jeugd speelt).

Volgende cursus
Volgende cursus start in januari en het examen is in februari. Opgeven voor de volgens cursus kan via: [email protected]. Als lid betaal je niets voor de cursus. De club betaalt € 7,50 per cursist aan de KNHB.

Meer informatie over fluiten bij MHC Weesp.