Meer senioren teams en mooie samenwerking Muiderberg bij JD

2020 24 Augustus

MHC Weesp heeft dit seizoen meer senioren teams. Dat is goed nieuws, want meer teams is meer gezelligheid. In de jongens D is er een bijzondere samenwerking met MHC Muiderberg gekomen.

Nieuwe senioren teams
MHC Weesp heeft er dit seizoen twee nieuwe senioren teams bij. Bij de dames is er een nieuw D2 team gekomen. Bij de Heren is er een nieuw JH1 team bij gekomen. Deze teams zijn opgebouwd uit leden die vorig jaar nog in onze A junioren speelden. Wij zijn heel trots met dit resultaat. De doorstroom van jeugd naar senioren gaat steeds beter, waardoor onze senioren lijn steeds meer leden krijgt. Dit jaar zijn er dus acht senioren teams, vijf dames (D1, D2, D3, D4 en D5) en twee heren teams (H1, JH1 en H2).

Geen veteranen meer
De naam veteranen is verleden tijd. We hebben dit seizoen drie D30 teams voor dames van 30 jaar en ouder (D30A, D30B en D30C). Daarnaast hebben we twee H35 teams (H35A en H35B) en een H45 team (H45A). Deze nieuwe benaming is gekozen door de KNHB naar goed voorbeeld van het voetballen.

Drie jongens D teams
In de jongenslijn hebben we bij Weesp nooit meer dan twee teams per leeftijdscategorie. Dat we dit jaar drie Jongens D-teams hebben is daarom uitzonderlijk. Dit komt onder ander door een samenwerking met Muiderberg. Enkele jongens blijven lid bij Muiderberg, maar spelen bij Weesp. Dit team, JD3, heet dan ook JD3 Weesp-Muiderberg.

Veld 3
Door dat er meer teams zijn zal er meer gebruik worden gemaakt van veld 3, zowel voor trainingen als voor wedstrijden. Veld 3 is vorig seizoen helemaal gerestaureerd. Alle kuilen zijn er uitgehaald, dus ook hier kan weer heerlijk gespeeld worden.

Alle teams veel succes komend seizoen.