Competitie ligt stil, alleen jeugd mag trainen

2020 14 Oktober

De woorden van Mark Rutte bij de persconferentie waren duidelijk. Alle hockeycompetities zijn voorlopig stilgelegd. Senioren van achttien jaar en ouder mogen ook niet trainen.

Deze nieuwe regels gelden vanaf woensdagavond 14 oktober 22.00 uur en gelden minimaal voor vier weken. Jeugdspelers tot achttien jaar mogen blijven trainen en onderling wedstrijden spelen tegen teams van de eigen club, maar ook hun competities zijn stilgelegd. Tijdens trainingen hoeven ze geen anderhalve meter afstand te houden. Ook blijft geldig dat toeschouwers niet welkom zijn en het sportpark na afloop direct moet worden verlaten. Clubhuizen en kleedkamers zijn dicht.

Nadere berichtgeving zal volgen.