Clubinfo Historie

Ruim 50 jaar MCH Weesp in een notendop

Toen zo’n 50 jaar geleden de Mixed Hockeyclub in Weesp werd opgericht was de hockeysport nog een liefhebberij van welgestelde bevolkingsgroepen. In onze stad was dat echter niet het geval. Wie er wel waren ……..een aantal zeer enthousiaste jongeren, de pioniers van het eerste uur ,die met behulp van hun ouders met moed en visie aan de slag gingen.

De Weesper Hockeyclub lag in die tijd in een stad(je) waar ook twee zeer belangrijke werkgevers waren, namelijk de Van Houten Chocoladefabriek en Philips Duphar (wat nu Abbott Laboratories heet) Een niet onbelangrijke bijkomstigheid, want zij verleenden veel faciliteiten en middelen in de beginjaren. Wat weinigen nog weten is dat onze club aan de ‘s Gravelandseweg , waar we nu de beschikking hebben over 3 kunstgrasvelden, 50 jaar geleden op dezelfde plek begonnen is.

De hockeysport is bij uitstek een familiebezigheid. Denk maar aan Familie-toernooi, dat in de zeventiger jaren van start ging. Het toernooi is altijd populair geweest, tegenwoordig onder de naam Family & Friends toernooi.

De vereniging is vele jaren gehuisvest geweest aan de Papelaan. De terugkeer naar een van de mooiste hoekjes van Weesp, werd mogelijk door de fusie van drie voetbalverenigingen. De terugkeer naar de Vechtoever betekende voor onze vereniging een enorme toename van het aantal leden, vooral bij de (jongste)jeugd.

Anno 2016 heeft de club ruim 800 leden. Eind 2014 werd een derde veld aangelegd.  Absoluut hoogtepunt in ons bestaan is de bouw van het nieuwe clubhuis dat in juni 2015 feestelijke werd geopend.

M.H.C. - al ruim 50 jaar een begrip in Weesp en Omstreken.
Veel meer leuke foto's uit de oude doos vind je hier.

Met dank aan oud-voorzitter Henk Alberts