schoolhockey

Alle belangrijke informatie over het Rabo Schoolhockeytoernooivan 5 juni 2019 vind je op deze pagina.

Alle teams met deelnemers, spelregels en veldindeling vind je hier

De wedstrijdschema's zijn hier te vinden

Heb je hierover een vraag of een opmerking, mail naar [email protected]

***************************************************************************

Schoolhockeytraining

Wil je nog wat hockeytrucjes leren? Kom dan naar de speciale schoolhockey- training, op vrijdagmiddag 24 mei van 16:30- 17:15 . Dit is speciaal voor deelnemers die geen hockeyervaring hebben. We zullen je de basisbeginselen leren van hockeyen.

Aanmelden voor deze training kan via deze link, zodat we weten op hoeveel kinderen we ongeveer moeten rekenen

Wat belangrijk is voor deze training:

- Als je al een bitje hebt, neem deze dan mee, evenals scheenbeschermers (op het schoolhockeytoernooi zijn (gratis) bitjes verkrijgbaar in het clubhuis tussen 12:30-13:15). Wil voor de proeftraining al een bitje ontvangen, kom dan op vrijdag 24 mei een half uur eerder en meld je in het clubhuis*.

- Draagsportschoenen voor kunstgras (liefst met stevig profiel en géén voetbalschoenen).

- Er zijn leensticks bij MHC Weesp.

- Graag10 minuten v.t.v. aanwezig zijn

- De training is op veld 3

- Doe van tevoren al je sportkleding en sportschoenen aan (omkleden ter plekke is ook mogelijk)

******************************************************************************************************

Het Rabo Schoolhockeytoernooi 2019 vindt weer plaats!!

Op woensdagmiddag 5 juni zijn alle leerlingen van groep 4 t/m 8 van de basisscholen** van Weesp, Driemond en Nigtevecht van harte welkom om de strijd aan te gaan om de titel "Beste schoolhockeyteam 2019".

Of win jij met je team de Fairplay cup dit jaar omdat je het sportiefste bent? Kom mee doen en je gaat het zien!

Er zijn 3 categorien

- groep 4 (F-jes: op kleine veldjes: 4 tegen 4)

- groep 5-6 (E-tjes: op een kwart veld: 6 tegen 6)

- groep 7-8 (D-tjes: op een heel veld: 8 tegen 8)

Jongens en meisjes spelen gemixt in een team en we zullen bij de team- en poule-indelingen zoveel mogelijk rekening houden met het aantal hockeyers in een team.

Wat neem je mee?
Er wordt op kunstgras gespeeld. Draag daarom sportschoenen voor kunstgras (liefst met stevig profiel of kunstgrasnoppen, géén voetbalschoenen/kicksen). Scheenbeschermers zijn aan te raden. Een bitje voor de tanden is verplicht, heb je deze niet, dan krijg je deze (gratis) op de dag zelf bij MHC Weesp. Sticks kunnen geleend worden op MHC Weesp.

Hockey je al bij MHC Weesp dan moet je je eigen bitje en spullen meenemen

Eigen risico
Deelname aan het toernooi is geheel op eigen risico. De organisatie kan (en zal) niet verantwoordelijk gesteld worden voor blessures, vermissingen en andere ongenoegen. De organisatie doet er alles aan om het toernooi zo veilig mogelijk te laten verlopen. Er is begeleiding door ervaren trainers en hockeyers.

Hoe geef ik me op?

De deadline is inmiddels verstreken.

Hulp altijd welkom
De organisatie van het Rabobank Schoolhockeytoernooi is in handen van een groepje enthousiaste vrijwilligers van MHC Weesp. Uiteraard zijn ouders/verzorgers welkom die als vrijwilliger een taak op zich willen nemen, zie hiervoor het online formulier. Elk team heeft bijvoorbeeld een coach/begeleider nodig (hockeyervaring is niet noodzakelijk), daarnaast hebben we veel scheidrechters nodig (hierbij is hockeyervaring en kennis van de regels wel noodzakelijk). Maar er zijn ook nog heel veel andere vrijwilligers nodig om de dag vlekkeloos te laten verlopen. Er zit vast wel iets bij wat u leuk vindt!
We zijn specifiek op ziek naar scheidsrechters, aanmelden kan via deze link  https://forms.gle/Gr7KymBCRMLEjyDn7

Samen maken we er een gezellige en sportieve middag van voor iedereen.

Heb je nog vragen? Mail dan even naar [email protected]

Wij hebben er nu al zin in!

Schoolhockeyorganisatie 2019,

Maartje Aleman

Ruth van der Meer

Annette van der Goes

Jan Willem Koers

Peter Wierts

Kathelijn Straatemeier

*we gebruiken de inschrijfgegevens alleen voor dit evenement. Nergens anders voor.

** zit je niet op een van deze basisscholen, maar hockey je wel bij MHC Weesp, dan mag je ook meedoen (vul dan 'anders' in bij school)