Dinsdag 3 maart start cursus CS+ scheidsrechters

2020 10 Februari

CS+ staat voor Club Scheidsrechter Plus en is bedoeld voor ervaren fluiters die opgeleid worden om wedstrijden te kunnen fluiten die vanwege het niveau of om andere redenen meer skills vergen van de scheidsrechters.

We hebben in de afgelopen jaren tien CS+ scheidsrechters opgeleid. Naar verwachting kunnen we daar tegen het einde van dit jaar zes CS+-ers aan toevoegen. De cursus start met drie workshops die gegeven worden door Cees Sluyk en Bas Monnier. Vervolgens fluiten de cursisten ieder ongeveer vijf wedstrijden onder begeleiding van Cees of Bas. Daarna volgt hun beoordelingswedstrijd. Een aantal teams wordt het komende jaar regelmatig door een CS+ scheidsrechter-in-opleiding gefloten.

Ben je geïnteresseerd om CS+ scheidsrechter te worden, begin dan met het fluiten van veel wedstrijden. In 2021 start er naar verwachting weer een cursus. Je kan je daarvoor op de ‘wachtlijst’ laten plaatsen door een mailtje te sturen naar [email protected]. De CS+ commissie komt dan kijken of je de gewenste ervaring en kilometers hebt om aan de volgende CS+ cursus mee te doen.