Zaalhockey, een update

2022 30 November

Update 1/12
Bijgaand het trainingsschema incl trainers, dit staat inmiddels ook in Lisa

Het wedstrijdschema staat ook in Lisa, als je alle wedstrijden op een rijtje wil zien, dan kan je ook deze Excel gebruiken. Let op, het kan zijn dan deze 2 niet overeenkomen, in Lisa staat altijd het juiste schema.

Heb je als team zaaldienst, dan moet je zelf scheidsrechters regelen en 2 ouders voor:
- zaalleider
- wedstrijdleider
Wat deze taken precies inhouden, staat in deze bijlage met info voor coaches.

Update 22/11
In deze bijlage vind je het trainingsschema , hier zullen we binnenkort de trainers aan toe voegen. Verder volgt er nog een roulatieschema voor alle teams op vrijdagmiddag.
In dit schema heeft elk team 1x per week een training. Als je als coach met je team een keer op het veld wil trainen, dan kan dat (mits het weer dat toelaat). Hoe en bij wie je een veld moet reserveren, volgt binnenkort.
Verder volgt komende week een uitgebreide mail naar alle coaches met relevante informatie.

Update zaalhockey (16/11)
 We starten vanaf dinsdag 6 december voor alle teams van O10 t/m O18 met zaaltrainingen.

- Getraind wordt er in Aetsveld, Driemond en het Vechtstede college, Senioren zullen buiten Weesp trainen. In de sporthal in Weespersluis mag niet gezaalhockeyd worden ivm een ongeschikte vloer hiervoor.
- Er wordt niet getraind in de kerstvakantie.
- Teams die vaker dan 1 keer in de week trainen betalen extra contributie
- Let op! In de zaal ben je verplicht naast een bitje en scheenbeschermers, met een zaalhandschoen, zaalschoenenen een zaalstick te spelen. Zaalschoenen mogen niet buiten gedragen worden.
- Jongste Jeugd teams starten in januari met trainingen in Driemond (op zaterdag-ochtenden). Info hierover volgt via de Jongste Jeugd Commissie
- Er zijn in principe geen trainingen op het veld

Wedstrijdschema
We verwachten het wedstrijdschema binnenkort. We zullen dit ook apart nog naar de coaches doorsturen. Zij kunnen dan zien op welke dagen jullie als team zaaldienst hebben (en dan dus de zaalleiders en scheidrechters moet regelen).

Zaaldienst heb je bij thuiswedstrijden in Aetsveld, maar dat kan ook in Laren of een andere sportlocatie zijn.
Doorgaans speelt een team 6x een wedstrijd waarvan 2x met zaaldienst.

Teamindelingen
De teamindelingen zijn te vinden op de website achter de inlog (via club/documenten/zaalhockey) . Als je hier vragen over hebt, dan kan je terecht bij je coach of bij de lijncoördinator.

Speelweekenden
10/11, 17/18 december
7/8, 14/15, 21/22, 28/29 januari
4/5, 11/12, 18/19 februari

Fluiters in de zaal zelf regelen

Alle teams regelen zelf 2-3 scheidsrechters voor het drieluik wanneer je zaaldienst hebt.
Dat kunnen ouders zijn, maar dat kunnen ook bijv. buren zijn met een scheidsrechterskaart, of oudere broers/zussen met een kaart. Hou hierbij rekening met het fluitniveau van de scheidsrechter.
Weet je niemand die voor je team kan fluiten, dan kan je een oproep doen in de besloten Facebook groep.
Let op! Ook de zogenaamde ‘tussenwedstrijd’ in het drieluik moet gefloten worden. Beter is het daarom om 3 fluiters te hebben, de ervaring leert dat het best intensief is om 3 wedstrijden achter elkaar te fluiten.
O10- teams regelen hun eigen spelbegeleider per wedstrijd, zoals ook op het veld.

!! Heb je je scheidsrechterskaart en wil je in de zaal fluiten (al dan niet met een kleine vergoeding), hou dan de Facebookpagina in de gaten. Of benader de teams die passen bij jouw fluitniveau.

Keepers, keeperspullen en materiaal
Voor de start van het zaalseizoen ontvangen alle keepers de benodigdheden om de zaal in te gaan (bandjes en hoezen). Hiervoor kunnen keepers of coaches zelf een afspraak maken met Karlijn Sieking via [email protected]
Elk team is zelf verantwoordelijk voor zaalhockeyballen om in te spelen voor de wedstrijd, hiervoor kan je ook veldballen gebruiken, mits deze schoon zijn.
Verder zijn spelers in de zaal verplicht met een bitje, scheenbeschermers, zaalhandschoen, zaalschoenen en een zaalstick te spelen. Zaalschoenen mogen niet buiten gedragen worden.

Coach en spelregelavond
Zeer waarschijnlijk wordt er nog een coach en spelregelavond georganiseerd, hierover volgt meer info.

Spelregels
Wil je je alvast in de regels verdiepen, kijk dan op deze sites:
KNHB spelegels: KNHB

KNHB filmpjes:
Uitleg nieuwe spelregels zaalhockey seizoen 2019-2020 - YouTube
Spelregels Zaalhockey - YouTube

Beknopte samenvatting:
SCHC Spelregelboekje Zaalhockey 4e editie - november 2019 V 4 02 incl filmpjes.pdf

Meer algemene informatie over zaalhockey is hier te vinden Zaalhockey (mhcweesp.nl)

Sportieve groet,

Anna Geerts, Marieke Leinders, Kathelijn Straatemeier,