Dames 1 op derde plaats de winterstop in

2022 1 December

Time flies when you’re having fun… Want de eerste seizoenshelft zit er alweer op en daarom blikken we kort terug. Dit jaar gingen we van start met een nieuwe trainer, een aantal nieuwe meiden en een handjevol nieuwe ploegen in de poule. Oftewel: het blijft altijd een verrassing wat de eerste weken zullen brengen.

We trapten het seizoen af op Alkmaar: gelijk een pittige pot, want zij kwamen uit de eerste klasse. Deze wedstrijd kwam nog iets te vroeg voor ons en we vertrokken helaas zonder punten. De week erop ontvingen wij Noordwijk thuis. 70 minuten lang spannend, maar wel met winst. Achteraf sluit dit helemaal aan bij de huidige stand: we delen hetzelfde aantal punten. Hoe verder de competitie vorderde, des te meer het begon te lopen en we kunnen wel zeggen dat de trein aardig doordenderde.

Na de herfstvakantie wisten we tijdens ons bezoek aan Maarssen niet het gewenste niveau te halen en lieten we voor de tweede keer punten liggen. Dit was echter een goede wake up call, want na deze wedstrijd werd ons spel alleen maar beter en legden we een aantal mooie potjes op de mat.

Al met al gaan we met een heel lekker gevoel de winter in: met een gedeelde tweede plek in de ranking. En aan de andere kant kunnen we ook niet wachten om te zien wat de tweede helft ons gaat brengen… We zitten de komende weken zeker niet stil, want een groot deel van de selectie gaat warm de zaal in. Hier komen we uit in de Topklasse: geen misselijke competitie, dus we kunnen alle support gebruiken vanaf de tribunes!