Update 28 november ivm oplopende coronabesmettingen

Algemeen 28 November

Update 28-11-2021

Helaas lopen de Coronabesmettingen verder op. Dit betekent nogal wat voor de sport en ook voor ons als club. We gaan weliswaar de winterstop in vanaf dit weekend, maar een groot deel van ons gaat ook de zaal in. Lees voor de aanpassingen daar de Update over Zaalhockey.

Wat betekenen de nieuwe maatregelen voor onze club?
- De club en het clubhuis zijn doordeweeks na 17.00 uur helemaal dicht.
- Er zijn geen veldtrainingen meer na 17 uur (Trimmers, Veteranen, 7x7). I.v.m. de winterstop zouden die toch al stoppen.

Trainen op het veld voor 17.00 uur?
Als teams op het veld willen trainen voor 17 uur, elke week op aanvraag via mail:
-door de weeks aanvragen via Bjorn, [email protected]
-op zaterdag via wedstrijdsecretariaat Jeugd (voor woensdag aanvragen) [email protected]
-op zondag via wedstrijdsecretariaat Senioren (voor woensdag aanvragen)  [email protected]

Wat betekent dit voor het Zaalhockey?
Lees in ieder geval altijd de Update over Zaalhockey.
- Er worden waarschijnlijk 'zaaltrainingen' op het veld gegeven in het weekend.
- Zaaltrainingen gaan waarschijnlijk door, in het weekend, er wordt nu druk gepuzzeld aan een indeling. Meer informatie in de Update over Zaalhockey.

Extra handjes gezocht voor de zaalcommissie!
Kun jij een paar uurtjes missen per week voor de zaalcommissie de komende weken? Dat zou top zijn. Kathelijn Straatemeier doet dit nu alleen naast haar rol als Bestuurslid. Het zou top zijn als er 1 of 2 leden willen helpen. Dan krijgen we gewoon meer gedaan voor onze kinderen deze winter.

Voordeel is dat je dan ook 'in de zaal' naar je kids mag kijken (iedereen in functie mag naar binnen).
Mail even naar [email protected] als je mee wilt helpen.

Update 12 november

Tijdens de persconferentie van vrijdag 12 november heeft het kabinet, vanwege de sterk oplopende besmettingscijfers en ziekenhuisopnames, nieuwe maatregelen afgekondigd. Helaas raken deze maatregelen ook de sportsector en dus ook de hockeysport.

Het goede nieuws is dat wedstrijden en trainingen na 20.00 uur zijn toegestaan.

Het kabinet maakte bekend dat per 13 november 18.00 uur de volgende extra maatregelen van kracht zijn op de sportcomplexen:

• Publiek is zowel bij amateur- als professionele sport niet toegestaan.
    Alleen mensen die functioneel aanwezig moeten zijn, kunnen toegang krijgen tot de complexen. Denk hierbij aan coaches, scheidsrechters, strikt noodzakelijke rijouders en verenigingsfunctionarissen.

• De bar in het clubhuis is doordeweeks dicht voor iedereen.

• In het weekend alleen voor coaches, scheidsrechters, strikt noodzakelijke rijouders en verenigingsfunctionarissen.

• Toiletten, lockers en EHBO zijn bereikbaar.

• Op de terrassen zijn vaste zitplaatsen.

• Houd je – als je niet aan het hockeyen bent – aan de 1,5 meter afstand (vanaf 13 jaar).
    Ook langs de lijn, tijdens de line ups, in de dug-outs of tijdens een bespreking op het veld.
Houd je zoveel mogelijk aan deze regels en spreek anderen er ook op aan. Zo helpen we mee om het hockey 'open' te houden.

Meer info van de KNHB is hier te lezen.