In Memoriam Janton Stork

2019 17 November

Op 13 november is oudlid Janton Stork op de leeftijd van 61 jaar overleden.

Janton is vele jaren intensief betrokken geweest bij de MHC Weesp. Wat heeft hij niet gedaan! Janton is bestuurslid geweest, coach, manager van Heren 1, trainingscoördinator, scheidsrechter en hockeyer, onder andere van het Veteranen A team dat voor het eerst promoveerde naar de Overgangsklasse Veteranen.

Buiten het feit dat hij actief speler was, organiseerde hij ook tripjes naar zijn geliefde Spanje, Vilanova i la Getru, waar hij een appartement had. Veteranen A en Heren 1 mochten daar kennismaken met het echte Spaanse leven; onvergetelijk!

In de jaren tachtig ontwierp hij de aanbouw van het clubhuis aan de Papelaan. Deze metamorfose gaf een boost aan de club. Als lid van Weesp 2010 heeft hij het idee en de aanzet gegeven tot de verhuizing van de Papelaan naar de s’-Gravelandseweg.

Zijn huis aan de Utrechtseweg stelde hij ter beschikking voor teamfeestjes van zijn dochters of zijn hockeyteam. Kerstdineetjes met zijn elftal waar hij graag zijn passie toonde voor het koken, niets was deze levensgenieter te gek. Hij hield van mensen om zich heen en deelde graag zijn gastvrijheid!

Ook als bestuurder heeft hij zijn steentje bijgedragen aan de ontwikkeling van het jeugdhockey in Weesp. Toen hij op zoek ging naar een trainingscoördinator en die niet kon vinden, stapte hij zelf in. Ondanks zijn drukke werkzaamheden bij zijn architectenbureau, stond hij dat jaar vele uren op het trainingsveld om de jeugd te bekwamen in het spelletje. Als vader volgde hij zijn dochters op de voet. En heeft ook heel wat jaren zijn dochters, Lot en Remy, gecoacht.

Toen zijn dochters niet meer hockeyde kwam hij niet zo vaak meer naar de club. Echter zijn interesse in het wel en wee van de club heeft hij nooit verloren. Zijn ziekte leek hij overwonnen te hebben; het tegendeel was waar. Wij zijn Janton dankbaar voor de bijdrage aan onze vereniging. Hij heeft richting gegeven aan waar wij nu staan. Er resten alleen nog herinneringen die wij als vereniging koesteren en in leven houden door deze te delen.

Wij wensen zijn familie, in het bijzonder zijn partner en kinderen, heel veel sterkte dit "vroege” afscheid te verwerken.

Moge hij ruste in vrede!

Namens bestuur en leden van de MHC Weesp,

Cees Sluyk