Corona - Update 23 april

2020 23 April

Update 23 april 2020

Beste (ouders van) leden,

Goed nieuws voor een groot deel van onze leden, we mogen namelijk weer trainen!

(Jongste) jeugd tot 12 jaar mag weer in groepsverband trainen en jeugd van 12 - 18 jaar mag weer trainen als je 1.5 meter afstand houdt.

Daar wordt iedereen blij van, ook wij! Maar….we moeten deze verwachtingen ook enigszins temperen. Er zijn namelijk veel dingen waar wij rekening mee moeten houden en over na moeten denken. We kunnen daarom niet beloven dat we aankomende week al het veld op gaan.

We moeten namelijk met het volgende rekening houden:

- richtlijnen van de KNHB

- richtlijnen van het RIVM

- veiligheid van onze trainers

- veiligheid van onze spelers

- richtlijnen vanuit de gemeente

Dat neemt niet weg dat we heel graag willen dat we binnenkort weer kunnen gaan trainen. We gaan inventariseren welke behoefte er is om te gaan trainen en welke trainers training willen geven. Daarna gaan we plannen en kijken hoe we dit kunnen organiseren. We proberen jullie zo snel mogelijk weer een update geven.

Tot het moment dat de trainingen voor de (jongste) jeugd weer opgestart zijn, blijven het terrein en de velden gesloten en is het betreden hiervan niet toegestaan. Daarna is het terrein alleen toegankelijk voor een training o.l.v. een trainer. Hierover later meer informatie.

Met sportieve groeten,

Bestuur van MHC Weesp

André Lauterslager, Gernout Erens, Paul Hulsman, Kathelijn Straatemeier, Alwin Hollander en Irma van den Hout

Update 21 april 2020

Naar aanleiding van de persconferentie van vanavond en de effecten hiervan op de trainingen voor de (jongste) jeugd, komen we zo snel mogelijk met meer informatie.Tot dit nadere bericht en in ieder geval tot 28 april blijven het terrein en de velden gesloten en is betreden hiervan niet toegestaan.

Update vanuit de KNHB: Naar aanleiding van de persconferentie van vanavond heeft het bondsbestuur van de KNHB besloten alle competities van het seizoen 2019-2020 te beëindigen. Deze beslissing betreft ook de (jongste) jeugdcompetities. Zie hierbij de update van de KNHB

Update 8 april 2020

In verband met het coronavirus zijn alle hockeytrainingen en -wedstrijden voorlopig afgelast. Wij volgen hierbij het advies van de KNHB.

De KNHB volgt sinds het begin van de coronacrisis de richtlijnen van het RIVM en de adviezen van het ministerie van VWS/NOC*NSF. Op basis van de op 31 maart gecommuniceerde richtlijnen van de overheid en het RIVM heeft de KNHB daarom helaas moeten besluiten de wedstrijden in alle competities voor dit seizoen 2019-2020 wederom uit te stellen.

De periode waarin de competities alsnog op het veld beslecht kunnen worden in dit hockeyseizoen is – in beschikbare wedstrijddagen gemeten – niet groot meer. De KNHB onderzoekt nu wat de mogelijkheden zijn om de competitieswellicht op alternatieve manierenin mei/juni/juli af te ronden, dan wel andere alternatieve (competitie)formats voor een kortere periode op te zetten. Ons doel is om, wanneer de omstandigheden dat in de loop van mei zouden toelaten, het mogelijk te maken een aantal weken op de verenigingen te hockeyen. Op die manier willen we hockeyers en verenigingen alsnog een mooie periode vol hockey laten beleven. Daar zetten we nu onze energie, kennis en creativiteit op in. Zodra we de mogelijkheden concreet in kaart hebben, volgt een update aan alle verenigingen.

Update 24 maart 2020

De Nederlandse regering heeft op 23 maart de maatregelen ter bestrijding van de verspreiding van het coronavirus aangescherpt. Voor de sport betekent dit dat er tot 1 juni geen congressen, (bij)scholingen, festivals, evenementen en toernooien mogen worden georganiseerd. Het verbod om sport- en fitnessclubs (sportaccommodaties en sportinrichtingen), waaronder zwembaden, sporthallen en sportvelden, open te stellen, staat nog tot en met 6 april.

Update 18 maart 2020

KNHB heeft op 18 maart het volgende gedeeld over het verloop van de competitie

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om aan te geven hoe en wanneer wedstrijden ingehaald worden. Het inhalen van de wedstrijden is bijvoorbeeld afhankelijk van de ontwikkeling van het coronavirus in Nederland. De situatie wijzigt op dit moment per dag. Daarom zijn nog diverse scenario’s mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan hervatting van de competitie na 6 april a.s. maar ook aan langer uitstel van een herstart.

Mocht het mogelijk zijn om weer te gaan spelen na 6 april, dan verwachten wij dat er gedurende het paasweekend (11-13 april) nog geen competitie wordt gespeeld. Op die manier kunnen teams zich gezamenlijk voorbereiden. Het is mogelijk dat de competitieperiode wordt verlengd en er langer wordt doorgespeeld dan normaal.De competitieleiders werken op dit moment diverse scenario’s uit en houden de actuele ontwikkelingen scherp in de gaten.

Zodra er meer duidelijk is, zullen de verengingen worden geïnformeerd. Uiterlijk maandag 23 maart a.s. zal weer een update per e-mail volgen.