Opstarten nieuw seizoen met Corona

2020 11 Augustus

De trainingen zijn deels al weer begonnen en ook de start van de competitie komt in zicht. Maar wat kan en mag weer? We hebben het op een rijtje gezet, maar hou berichtgeving in de gaten, want er kunnen aanpassingen komen. Volg op de club alle aanwijzingen op de borden!

Competitie
Informatie vanuit de bond over de competitie volgt nog. Zodra we hier meer over weten volgt een bericht op de website. We hopen onder andere antwoord te krijgen op de vraag of ouders mee mogen naar uitwedstrijden.

Overal, dus ook op MHC Weesp geldt:

• heb je klachten: blijf thuis en laat je zo snel mogelijk testen;
  • ben je 18 jaar of ouder: houd 1,5 meter afstand van anderen;
  • was vaak je handen.

1,5 meter afstand
1,5 meter afstand houden is voor iedereen van toepassing vanaf 18 jaar. Houd je daar alsjeblieft aan!

Voor de sportsector is een uitzondering gemaakt om in sport en spelsituaties de 1,5 meter afstand tijdelijk zo kort mogelijk los te laten. Alleen tijdens een wedstrijd of trainingsoefening mag je de 1,5 meter regel overschrijden. Zodra de wedstrijd of oefening stopt, houd je afstand. Dus ook bij het wegzetten en pakken van je spullen op het veld.

Evenementen
Het is belangrijk dat we het aantal mensen op de club laag houden, ofwel geen drukte creƫren. Voorlopig kunnen we daarom geen evenementen organiseren. Wil je met je team iets organiseren, dan kan dat, maar houd 1,5 m afstand en beperk het aantal personen dat aanwezig is.

Gebruik clubhuis en keuken
Wil je in het clubhuis iets organiseren, of wil je gebruik maken van de keuken? Neem dan contact op met de barcommissie, via: [email protected]. Zij zorgen voor afstemming tussen teams.

Routing
Op drukke momenten (zaterdag en zondagmiddag) hanteren we de volgende routing in het clubhuis:

• Ingang bij clubhuis (zoals normaal)
  • Uitgang via terras

Ook als je vanuit het clubhuis naar de wc wilt, loop je via het terras.

Om drukte bij de bar te spreiden, proberen we een tweede koffiepunt op het terrein te maken.

Zit en staplaatsen
In het clubhuis zijn alleen grote ( team)tafels toegestaan, maar ook hier geldt voor iedereen van 18 jaar of ouder dat je daar 1.5 m afstand moet houden. De statafels op het terras zijn weggehaald. Op het terras mag je alleen zitten. Laat al het meubilair staan!

De zijruimtes in het clubhuis, die veelal voor teambesprekingen worden gebruikt, blijven open om te gebruiken als overloop voor drukte in het clubhuis.

Teambesprekingen
Teambesprekingen moeten zoveel mogelijk buiten gehouden worden. Gebruik hiervoor de picknicktafels die verspreid over het terrein staan. Indien gewenst (en toegestaan) zijn kleedkamers beschikbaar voor een teambespreking.

Coaches
Coaches zullen nog een uitgebreidere email ontvangen over de start van het seizoen, hier alvast een aantal punten m.b.t. Corona:

• Houd voorbespreking zoveel mogelijk buiten (picknicktafels verspreid over terrein)
  • Houd je aan de algemeen geldende richtlijnen en zie hier ook op toe binnen je team
  • Reinig teamhesjes regelmatig
  • Zorg dat iedere speler een eigen bidon heeft
  • Reinig na elke gebruik de strafcornermaskers. De club zal hiervoor reinigingsdoekjes beschikbaar stellen. Heb je geen vaste keeper, zorg dat met name het masker na elke keepersbeurt wordt gereinigd.