16/1 hockey update nav persconferentie

2022 16 Januari

Update zondag 16/1

Na uitgebreid overleg met BTZ (commissie BeleidsTechnischeZaken), Jongste Jeugd, Jeugdcommissie, Bestuur en trainers en alle mitsen en maren overwegend, zijn we tot het volgende besluit gekomen voor de trainingen van de komende weken (tot de voorjaarsvakantie):

Jeugd A, B, C: veldtraining
E8/ D: zaaltraining
Jongste Jeugd: zaalclinic op zaterdag
Het schema is hier te vinden

Jeugd A, B, C: Lekker het veld weer op, het dringende advies: kleed je warm aan voor de training. Door nu alvast met het te starten, zijn we straks bij de start van de competitie goed voorbereid.
E8 en D: De reden dat we E8 en D in de zaal laten trainen, is vanuit opleidingsperspectief. Deze lichtingen hebben een achterstand op zaal ervaring, aangezien we afgelopen jaren geen zaalhockey hebben gehad. In deze fase van hun hockey-ontwikkeling is dit belangrijk.
Jongste Jeugd: tijdstip van de clinic op zaterdagen volgt z.s.m.. Overige communicatie en inventarisatie van deelname verloopt via de Jongste Jeugd Commissie.

Voor iedereen geldt
Wil je zelf met je team extra veld-trainen? Kijk dan in het schema of hier ruimte voor is en neem dan contact op met Bjorn [email protected]
Wil je in het weekend een onderlinge veld wedstrijd spelen, dan kan je voor zaterdag een veld reserveren via [email protected] , op zondag bij [email protected] (bar is i.v.m. winterstop gesloten).

Wat maatregelen betreft :
- Er mag geen publiek bij trainingen en onderlinge wedstrijden aanwezig zijn.
- In zalen geldt dat het dragen van een mondkapje vanaf 13 jaar verplicht is, behalve tijdens het sporten zelf. Daarnaast moeten sporters vanaf 18 jaar bij het betreden van de locatie worden gecontroleerd op het coronatoegangsbewijs (CTB).
- In het clubhuis is het dragen van een mondkapje verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar.

*****
Beste leden en/of ouders

De persconferentie van vrijdag 14/1 heeft gelukkig ruimte geboden om meer te hockeyen voor iedereen. Daar zijn we heel blij mee.
Echter staan we ook voor een dilemma; gaan we trainingen organiseren in de zaal of op het veld zoals afgelopen week? Voor beide zijn voors en tegens. Op dit moment is ook nog niet duidelijk of de KNHB de zaalcompetitie kan en zal herstarten.

We hebben vandaag uitvoerig overleg gehad met BTZ (commissie BeleidsTechnischeZaken), Jongste Jeugd, Jeugdcommissie en trainers. We zijn er helaas vandaag nog niet uit en willen er een nachtje over slapen.
Morgen (zondag) rond 16 uur zullen we een definitief besluit nemen en het trainingsschema delen.

Wat betreft contributie, hier kunnen we pas een berekening van maken aan het einde van dit bijzondere zaal seizoen, dit omdat we nog niet weten welke kosten aan ons doorbelast gaan worden (zaalhuur, KNHB bijdrage, etc).

Senioren
Super fijn dat deze groep ook weer buiten kan trainen. Afhankelijk van een mogelijk trainingsschema op het veld, kunnen zij zelf op de avonduren en op zondag trainen ( [email protected]).

Voor iedereen geldt:
- Er mag geen publiek bij trainingen en onderlinge wedstrijden aanwezig zijn.

Kathelijn Straatemeier- Zaalcoördinatie
Evelien van Amsterdam- Technische Zaken Jeugd