OPROEP: We zoeken per direct begeleiders van beginnende scheidsrechters

Arbitrage 17 April

Voor veel beginnende scheidsrechters is het fluiten van de eerste wedstrijden een hele opgave. Om ze zo goed mogelijk te laten fluiten en ze er vooral ook veel plezier in te laten hebben, is de rol van de begeleider erg belangrijk. Wat zijn de taken van een begeleider en wat zijn belangrijke aandachtspunten?

Taken van de begeleider
Als begeleider van beginnende scheidsrechters ondersteun je hen van begin tot einde van de wedstrijd. Dat wil zeggen dat je zowel voor, tijdens als na de wedstrijd evenals in de rust aandacht aan de scheidsrechter besteedt.

Belangrijkste aandachtspunten
Als begeleider van een beginnende scheidsrechter is het belangrijk om je te focussen op slechts enkele belangrijke aandachtspunten en niet te veel in één keer aan bod te laten komen. Je gebruikt het begeleidingsformulier beginnende scheidsrechters van de hockeybond om de beginnende scheidsrechter van opbouwende feedback te voorzien.

Wie zoeken wij?
Je vindt het leuk om jonge scheidsrechters van 14 tot en met 17 jaar te begeleiden in het ontwikkelen van hun kennis en vaardigheden als beginnende clubscheidsrechter. Een groot deel bestaat uit het vertrouwen helpen opbouwen. Je fluit zelf ook hockeywedstrijden. Dat hoeft niet op hoog niveau te zijn, maar enige ervaring helpt natuurlijk wel. Je hebt voldoende kennis van de regels. We gaan je ook helpen om zelf goed op de hoogte te zijn van de cursus clubscheidsrechter.

Wat vragen we van je?
We vragen je om een aantal zaterdagen per seizoen beschikbaar te zijn om op die dag twee wedstrijden te begeleiden. Je onderhoudt contact met de andere begeleiders die binnen de arbitragecommissie actief zijn met opleiden. We starten met het begeleiden van de meest onervaren scheidsrechters voor wie de begeleiding belangrijk is om te durven fluiten. Van daaruit groeien we door naar het begeleiden van alle scheidsrechters.

Meld je aan via: [email protected]